
EDI
Online uitwisseling van bestelinformatie, orders & facturen
EDI staat voor Electronic Data Interchange. Oftewel, het uitwisselen van elektronische documenten en bedrijfsgegevens tussen de computersystemen van bedrijven. Hiermee kunnen zakenpartners bijvoorbeeld direct bestellingen plaatsen, zonder dat daar menselijke interactie bij komt kijken. Het is meer dan gewoon een e-mailtje, want daarbij is wel besluitvorming en opvolging door personeel nodig.
Uiteraard brengt dit besparingen van papier met zich mee, maar nog veel groter is het voordeel van het niet hoeven invoeren van de informatie uit uw computersysteem in een e-mail, fax of brief. Zo kunt u met een druk op de knop een bestelling verzenden waarna deze automatisch in ons ERP systeem komt te staan. Ook offertes, bevestigingen en facturen kunnen op deze wijze uitgewisseld worden. Uiteraard verlaagt dit de personeelskosten aanzienlijk, ook minimaliseert het de kans op (menselijke) fouten.
Uiteraard brengt dit besparingen van papier met zich mee, maar nog veel groter is het voordeel van het niet hoeven invoeren van de informatie uit uw computersysteem in een e-mail, fax of brief. Zo kunt u met een druk op de knop een bestelling verzenden waarna deze automatisch in ons ERP systeem komt te staan. Ook offertes, bevestigingen en facturen kunnen op deze wijze uitgewisseld worden. Uiteraard verlaagt dit de personeelskosten aanzienlijk, ook minimaliseert het de kans op (menselijke) fouten.
